-
-
Lokalizacja
-
Kalendarium
Piątek, 2024-05-17
Imieniny: Brunony, Sławomira
Zamierzenia
Grupa I Misie
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze
Maj 2024
1. Puk,puk, to ja sztuka.
2. W świecie zwierząt.
3. Moja mama i mój tata.
4. Co w trawie piszczy?
1. Puk,puk, to ja sztuka.
· Określą swój nastrój
· Bierze udział w zabawach orientacyjno – porządkowych
· Rozwija percepcje słuchową i wzrokową
· Bawi się w pantomimę
· Wykonuje doświadczenie z farbami
· Potrafi wypełniać kontury i mieścić się w nich
2. W świecie zwierząt.
· Odpowiada na pytania i próbuje zadawac pytania do wysłuchanego utworu
· Rozwiązuje zagadki
· Wie co to jest sawanna, wzbogaca słownictwo
· Poznaje zwierzęta zamieszkujące sawannę
· Powtarza refren piosenki
· Uczy się układać rymów
· Poznaje zwierzęta zamieszkujące morza i oceany
· Przelicza na konkretach
3. Moja mama i mój tata.
· Powtarza z pamięci wierszyk
· Wie jakie święto obchodzimy 26 maja i 23 czerwca
· Opowiada jaką rolę w zyciu dziecka spełnia mama, a jaką tata
· Wykonuje niespodzianki, prezenty
· Poszerzają wiedzę o członkach rodziny
· Wypowiada się na temat swojej rodziny
· Oczekuje na swoją kolej
· Bierze udział w zabawach konstrukcyjnych
4. Co w trawie piszczy?
· Skupia uwagę na opowiadaniu
· Uczy się piosenki
· Poznaje nazwy owadów
· Wie jakie kwiaty rosną na łące
· Dowiaduje się czym jest barwa ochronna owadów
· Określa położenie w przestrzeni
· Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
GRUPA I MISIE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
KWIECIEŃ 2024r.
Tematyka kompleksowa:
- Wiosna na wsi
- Dbamy o przyrodę
- Poznajemy kraj - Japonia
- Polska – moja ojczyzna
- „Wiosna na wsi"
- Określa swój nastrój
- Rozpoznaje głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
- Doskonali umiejętność liczenia
- Układa kartoniki – od kartonika z najmniejszą liczbą zwierząt do kartonika z największą liczbą zwierząt
- Wie, jak wyglądają prace na wsi
- Wie, jakie zwierzęta dają mleko
- Wie, jakie produkty powstają z mleka
- Wykonuje z klocków makietę wiejskiego podwórka
- Wykonuje pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka
- „Dbamy o przyrodę"
- Wie, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
- Wypowiada się na temat tego, co może zagrażać przyrodzie
- Wie, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
- Określa, w jaki sposób można oszczędzać wodę
- Wyszukuje pasujące do siebie pary zdjęć
- Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
- Wie, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
- Zna kolory pojemników na odpady
- Porządkuje ogród przedszkolny
- Wykonuje ekoludki
- „Poznajemy kraj – Japonia”
- Przybliżenie kultury
- Budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami
- „Polska – moja ojczyzna"
- Wie, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania
- Wie, jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
- Wie, jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy
- Poznaje najciekawsze miejsca w Warszawie
- Wie, jakie są polskie symbole narodowe
- Wie, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej
Grupa I Misie
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
MARZEC 2024r
tematyka kompleksowa:
- Zwierzęta sprzed milionów lat.
- Marcowa pogoda.
- Wiosna, ach to ty!
- Wielkanoc.
- „Zwierzęta sprzed milionów lat”.
- Potrafi określić swój nastrój i wskazać odpowiedni kolor,
- Bierze udział w zabawach orientacyjno – porządkowych,
- Śpiewa piosenkę tematyczną,
- Bierze udział w zabawie sensorycznej,
- Potrafi przeliczać w poznanym zakresie i wskazać gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów,
- Rozwija umiejętności manualne,
- Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne i pokonuje przeszkody,
- Tworzy dinozaury z plasteliny.
- „Marcowa pogoda”.
- Bierze udział w „gimnastyce buzi i języka”,
- Odpowiada na zadane pytania po wysłuchaniu tekstu,
- Wie co oznacza przysłowie” W marcu jak w garncu”,
- Wie jakie są oznaki wiosny,
- Umie przyporządkować przedmioty według ustalonej reguły,
- Umie założyć zielony ogródek,
- Wie czego potrzebuje roślina do życia.
- „Wiosna, ach to ty”!
- Słucha opowiadania, ćwiczy skupienie i koncentrację uwagi,
- Umie powtórzyć krótką rymowankę,
- Wie jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę,
- Wie jakie czynności są w ogrodzie podczas prac wiosennych,
- Określa, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje.
- Obserwuje doświadczenia związane z obiegiem wody w przyrodzie.
- „Wielkanoc”.
- Poznaje i nazywa potrawy wielkanocne,
- Śpiewa piosenki o tematyce świątecznej,
- Obserwuje jak wygląda jajko w środku i opisuje jego wygląd,
- wie jak wygląda koszyczek wielkanocny,
- poznaje żarty obrazkowe,
- Ćwiczy sprawność manualną, przelewa wodę z kubeczka do kubeczka.
- Bierze udział w zajęciach gimnastycznych
- „Bajki, baśnie, bajeczki”
- Określa swój nastrój
- Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
- Poznaje bohatera bajki „ Pinokio „
- Dowiaduje się, dlaczego nie powinno się kłamać
- Ogląda książeczki i baśnie
- Rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 3
- Utrwala stosowanie liczebników porządkowych
- Utrwala pojęcie para
- Wie, jak powstaje książka
- Bierze udział w opowieści ruchowej
- Bierze dział w zabawach konstrukcyjnych
- „Wspaniałe zabawy na śniegu”
- Określa swój nastrój
- Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
- Bada właściwości śniegu
- Improwizuje przy muzyce klasycznej
- Rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 3
- Rozwija umiejętność segregowania
- Wie, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu
- Ogląda reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą
- Wie, jakie są sporty zimowe
- Zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
- Bierze udział w zabawach logopedycznych
- Bierze udział w zabawach konstrukcyjnych
- Wykonuje pracę plastyczną Sportowa Pani Zima
- „Tajemnice kosmosu”
- Wykonuje pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
- Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
- Ogląda albumy i książki związane z kosmosem
- Wie, jakie planety są w Układzie Słonecznym
- Wskazuje różnice i podobieństwa w ufoludkach przedstawionych na zdjęciach
- Tworzy ufoludki z plasteliny
- Wypowiada się na temat pojazdów kosmicznych
- Układa sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej
- Wykonuje pojazdy kosmiczne w grupach
- Rozwiązuje zagadkę
- Wie , czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować
- Tworzy mapę nieba
- „W dziecięcym laboratorium”
- Określa swój nastrój
- Słucha wiersza Anny Banaś Dziecięce eksperymenty
- Tworzy siatkę wiedzy
- Wykonuje eksperymenty wspólnie z Nauczycielem
- Doskonali znajomość kolorów
- Odwzorowuje proste kształty
- Wie, jakie przedmioty przyciąga magnes
- Wykonuje pracę plastyczną Kolorowy wulkan
- „Tak mija nam czas”.
- poznają pory roku,
- poznają dni tygodnia,
- dowiadują się, że są pory dnia,
- rozwijają umiejętność wypowiadania się,
- potrafią rozwiązywać zagadki i uważnie słuchać,
- obserwują porę roku i wysuwają wnioski z doświadczeń.
- „Kim są rodzice moich rodziców”?
- potrafią wyrecytować krótki wierszyk z pamięci,
- biorą udział w inscenizacji na święto babci i dziadka,
- utrwalają umiejętność przeliczania elementów,
- doskonalą rzut do celu i łapanie piłki,
- potrafią posegregować przedmioty wg kryteriów.
- „Poznajemy kraj – Egipt”
- Przybliżenie kultury,
- poznanie podstawowych słówek
- budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami europejskimi,
- „Zwierzęta zimą”.
- potrafią wysłuchać opowiadania i próbują odpowiadać na pytania,
- utrwalają wiedzę jak można pomagać ptakom,
- rozwijają umiejętność przeliczania do 3,
- Poznają tropy wybranych zwierząt,
- uczestniczą w zabawach ruchowych ze śpiewem.
- „Fryzjer, weterynarz czy lekarz”?
- uczestniczą w zabawach orientacyjno – porządkowych,
- rozwijają pamięć i koncentracje układając puzzle,
- rozwijają percepcję słuchową i percepcję wzrokową,
- rozpoznają podstawowe zawody,
- potrafią dopasować różne przedmioty potrzebne do danego zawodu.
- „Odwiedziny Mikołaja”
- Utrwala pojęcia : dużo, mało.
- Utrwala nazwy kolorów
- Zapoznaje się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym
- Potrafi rozwiązać zagadkę o Mikołaju
- Rozwija umiejętności przeliczania
- Bierze udział w dyskusji na temat: Co to znaczy być dobrym człowiekiem ?
- Poznaje tradycje związane z Mikołajem w Polsce i na świecie
- Wykonuje pracę plastyczną Prezenty dla innych
- „Poznajemy Laponię-krainę Świętego Mikołaja ”
- Przybliżenie kultury Finlandii
- Zapoznanie się z bajką Muminki
- Poznanie podstawowych słówek w języku fińskim
- Poznanie krainy Świętego Mikołaja
- „ Magia świąt”
- Dowiaduje się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
- Poznaje tradycje świąteczne.
- Udoskonala umiejętność przeliczania
- Dekoruje przedszkolną choinkę
- Rozwija umiejętność wypowiadania się
- Wykonuje pracę plastyczną Wigilijny dzień
- Dowiaduje się, w jaki sposób przesyłać sobie życzenia
- Poznaje świąteczne potrawy
- „ Zabawki”
- Rozwija umiejętności posługiwania się plasteliną
- Bierze udział w zabawach integrujących grupę
- Określa różnice między zabawkami z przeszłości, a tymi teraz
- Utrwala pojęcia klasyfikowania poprzez udział w zabawach
- Ćwiczy trafianie do celu
- Wykonuje pracę plastyczną Zabawki z przyszłości
- Bierze udział w zabawie sensorycznej
- „A deszcz pada i pada”
- Poznaje pojęcia : dużo, mało.
- Potrafi naśladować ruchy podane do piosenki.
- Porównuje liczebności zbiorów.
- Potrafi ułożyć pogodowy obrazek według instrukcji.
- Wykonuje prace plastyczną Deszczowe kompozycje.
- Kształtuje samodzielność w ubieraniu się.
- „ Co powinienem wiedzieć o Polsce”
- Bierze udział w zabawach organizacyjno-porządkowych.
- Dowiaduje się o istnieniu legend.
- Poznaje herb Warszawy i symbole Polski.
- Rozwija umiejętności przeliczania.
- Rozwija mowę , odpowiada a pytania.
- „ Poznajemy kraj – Turcja”
- Przybliżenie kultury tureckiej.
- Poznanie budowli zamieszczonych na fotografiach.
- Turcja jej smaki i kolory.
- Poznanie tureckiej muzyki i wspólne zabawy.
- „ Zdrowie naszym skarbem”
- Wie jaką rolę ma aktywność fizyczna w życiu człowieka.
- Poznaje piramidę zdrowia.
- Odróżnia pojęcia krótki, długi, najdłuższy.
- Stwarza wspólnie kącik czystości.
- Rozwija aktywność – muzyczno - ruchową
- „Jesień w sadzie, w ogrodzie”.
- Potrafi wymienić owoce i warzywa.
- Segreguje owoce ze względu na rodzaj.
- Tworzy kącik przyrody.
- Poznaje własną przestrzeń podczas opowieści ruchowej.
- Porównuje liczebności zbiorów mniej, więcej.
- Rozwija motorykę dużą poprzez wykonywanych ćwiczeń.
- „Zwierzęta jesienią”.
- Różnicuje emocje na przyjemne i nieprzyjemne, nazywa stany w jakich się znajduje.
- Odpowiada na proste pytania.
- Potrafi powtórzyć tekst krótkiej piosenki.
- Zapamiętuje układy elementów.
- Wykonuje prace plastyczną.
- Wie jak przyporządkować przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły.
- „Moja rodzina i mój dom”.
- Potrafi się skupić podczas opowiadania i odpowiedzieć na zadane pytania.
- Powtarza krótkie rymowanki i uczy się na pamięć.
- Potrafi określić swój nastrój smutek, złość, radość.
- Umie przedstawić członków swojej rodziny.
- Rozpoznaje podstawowe kształty.
- „Domowi ulubieńcy”.
- Potrafi określić swój nastrój.
- Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
- Utrwala wiedzę na temat zwierząt , jakie potrzeby mają oraz dlaczego należy o nie dbać.
- Poznaje zawód weterynarza.
- Rozwija umiejętność przeliczania i segregowania.
- Bierze udział w zabawie sensoryczno – plastycznej.
- Dowiaduje się, czym jest schronisko dla zwierząt.
Ad1.
- Poznanie kolegów „ Pierwszy dzień w przedszkolu”.
- Przedstawianie się.
- Poznanie zasad obowiązujących.
- Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek.
- Poznanie kącików zabaw.
Ad2.
- Utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy, oraz imion pań.
- Udział w zabawach ze śpiewem, rytmiczne klaskanie.
- Udział w zabawach integrujących grupę.
- Poznanie nazw części ciała.
- Poznają umiejętność formowania koła.
- Poznają swoje zainteresowania.
- Doświadczanie świata poprzez zmysły.
- Wykonają pracę plastyczną.
Ad3.
- Nauka piosenki Bezpieczne przejście.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych.
- Poznanie zasad układania rytmów.
- Nauka udzielania pierwszej pomocy i zgłaszania jeśli się coś dzieje.
- Poznają podstawowe znaki drogowe.
Ad4.
- Poznają oznaki jesieni.
- Różne zabawy listkami przy muzyce Cztery pory roku.
- Odsłuchiwanie odgłosów jesieni.
- Wykonają stworki z materiału plastycznego.
- Wykonają prace plastyczną.