Zamierzenia

Grupa I Misie

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Maj 2024

1. Puk,puk, to ja sztuka.

2. W świecie zwierząt.

3. Moja mama i mój tata.

4. Co w trawie piszczy?

 

1. Puk,puk, to ja sztuka.

· Określą swój nastrój

· Bierze udział w zabawach orientacyjno – porządkowych

· Rozwija percepcje słuchową i wzrokową

· Bawi się w pantomimę

· Wykonuje doświadczenie z farbami

· Potrafi wypełniać kontury i mieścić się w nich

 

2. W świecie zwierząt.

· Odpowiada na pytania i próbuje zadawac pytania do wysłuchanego utworu

· Rozwiązuje zagadki

· Wie co to jest sawanna, wzbogaca słownictwo

· Poznaje zwierzęta zamieszkujące sawannę

· Powtarza refren piosenki

· Uczy się układać rymów

· Poznaje zwierzęta zamieszkujące morza i oceany

· Przelicza na konkretach

 

3. Moja mama i mój tata.

· Powtarza z pamięci wierszyk

· Wie jakie święto obchodzimy 26 maja i 23 czerwca

· Opowiada jaką rolę w zyciu dziecka spełnia mama, a jaką tata

· Wykonuje niespodzianki, prezenty

· Poszerzają wiedzę o członkach rodziny

· Wypowiada się na temat swojej rodziny

· Oczekuje na swoją kolej

· Bierze udział w zabawach konstrukcyjnych

 

4. Co w trawie piszczy?

· Skupia uwagę na opowiadaniu

· Uczy się piosenki

· Poznaje nazwy owadów

· Wie jakie kwiaty rosną na łące

· Dowiaduje się czym jest barwa ochronna owadów

· Określa położenie w przestrzeni

· Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie

 

GRUPA I MISIE

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE

KWIECIEŃ 2024r.

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosna na wsi
  2. Dbamy o przyrodę
  3. Poznajemy kraj - Japonia
  4. Polska – moja ojczyzna

 

  1. „Wiosna na wsi"
  • Określa swój nastrój
  • Rozpoznaje głosy wydawane przez wybrane zwierzęta z wiejskiego podwórka
  • Doskonali umiejętność liczenia
  • Układa  kartoniki – od kartonika z najmniejszą liczbą zwierząt do kartonika z największą liczbą zwierząt
  • Wie, jak wyglądają prace na wsi
  • Wie, jakie zwierzęta dają mleko
  • Wie, jakie produkty powstają z mleka
  • Wykonuje z klocków makietę wiejskiego podwórka
  • Wykonuje pracę plastyczną Makieta wiejskiego podwórka

 

  1. „Dbamy o przyrodę"
  • Wie, kiedy obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ziemi
  • Wypowiada się na temat tego, co może zagrażać przyrodzie
  • Wie, dlaczego ważne jest oszczędzanie wody
  • Określa, w jaki sposób można oszczędzać wodę
  • Wyszukuje pasujące do siebie pary zdjęć
  • Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
  • Wie, dlaczego ważne jest segregowanie śmieci
  • Zna kolory pojemników na odpady
  • Porządkuje ogród przedszkolny
  • Wykonuje ekoludki

 

  1. „Poznajemy kraj – Japonia”
  • Przybliżenie kultury
  • Budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami

 

  1. „Polska – moja ojczyzna"
  • Wie, jaka zabudowa jest charakterystyczna dla ich miejsca zamieszkania
  • Wie, jakie miasto jest stolicą Polski i jaki jest jego symbol
  • Wie, jaka legenda związana jest z powstaniem Warszawy
  • Poznaje najciekawsze miejsca w Warszawie
  • Wie, jakie są polskie symbole narodowe
  • Wie, jak obchodzony jest Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

 

 

Grupa I Misie

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MARZEC 2024r

 tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta sprzed milionów lat.
  2. Marcowa pogoda.
  3. Wiosna, ach to ty!
  4. Wielkanoc.

 

  1. „Zwierzęta sprzed milionów lat”.
  • Potrafi określić swój nastrój i wskazać odpowiedni kolor,
  • Bierze udział w zabawach orientacyjno – porządkowych,
  • Śpiewa piosenkę tematyczną,
  • Bierze udział w zabawie sensorycznej,
  • Potrafi przeliczać w poznanym zakresie i wskazać gdzie jest więcej, a gdzie mniej elementów,
  • Rozwija umiejętności manualne,
  • Wykonuje ćwiczenia gimnastyczne i pokonuje przeszkody,
  • Tworzy dinozaury z plasteliny.
  1. „Marcowa pogoda”.
  • Bierze udział w „gimnastyce buzi i języka”,
  • Odpowiada na zadane pytania po wysłuchaniu tekstu,
  • Wie co oznacza przysłowie” W marcu jak w garncu”,
  • Wie jakie są oznaki wiosny,
  • Umie przyporządkować przedmioty według ustalonej reguły,
  • Umie założyć zielony ogródek,
  • Wie czego potrzebuje roślina do życia.
  1. „Wiosna, ach to ty”!
  • Słucha opowiadania, ćwiczy skupienie i koncentrację uwagi,
  • Umie powtórzyć krótką rymowankę,
  • Wie jakie ptaki przylatują do Polski na wiosnę,
  • Wie jakie czynności są w ogrodzie podczas prac wiosennych,
  • Określa, kim jest ogrodnik i czym się zajmuje.
  • Obserwuje doświadczenia związane z obiegiem wody w przyrodzie.
  1. „Wielkanoc”.
  • Poznaje i nazywa potrawy wielkanocne,
  • Śpiewa piosenki o tematyce świątecznej,
  • Obserwuje jak wygląda jajko w środku i opisuje jego wygląd,
  • wie jak wygląda koszyczek wielkanocny,
  • poznaje żarty obrazkowe,
  • Ćwiczy sprawność manualną, przelewa wodę z kubeczka do kubeczka.
  • Bierze udział w zajęciach gimnastycznych

 

  1. „Bajki, baśnie, bajeczki”
  • Określa swój nastrój
  • Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
  • Poznaje bohatera bajki „ Pinokio „
  • Dowiaduje się, dlaczego nie powinno się kłamać
  • Ogląda książeczki i baśnie
  • Rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 3
  • Utrwala stosowanie liczebników porządkowych
  • Utrwala pojęcie para 
  • Wie, jak powstaje książka
  • Bierze udział w opowieści ruchowej
  • Bierze dział w zabawach konstrukcyjnych
  1. „Wspaniałe zabawy na śniegu”
  • Określa swój nastrój
  • Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
  • Bada właściwości śniegu
  • Improwizuje przy muzyce klasycznej
  • Rozwija umiejętność przeliczania w zakresie 3
  • Rozwija umiejętność segregowania
  • Wie, jaki jest prawidłowy ubiór na zabawy na śniegu
  • Ogląda reprodukcje malarskie obrazów związanych z zimą
  • Wie, jakie są sporty zimowe
  • Zna zasady bezpiecznej zabawy na śniegu
  • Bierze udział w zabawach logopedycznych
  • Bierze udział w zabawach konstrukcyjnych
  • Wykonuje pracę plastyczną Sportowa Pani Zima
  1. „Tajemnice kosmosu”
  • Wykonuje  pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
  • Przelicza w dostępnym dla siebie zakresie
  • Ogląda albumy i książki związane z kosmosem
  • Wie, jakie planety są w Układzie Słonecznym
  • Wskazuje różnice i podobieństwa w ufoludkach przedstawionych na zdjęciach
  • Tworzy ufoludki z plasteliny
  • Wypowiada się na temat pojazdów kosmicznych
  • Układa sylwety pojazdów kosmicznych od najmniejszej do największej
  • Wykonuje pojazdy kosmiczne w grupach
  • Rozwiązuje zagadkę
  • Wie , czym jest Droga Mleczna i kiedy ją można zaobserwować
  • Tworzy mapę nieba
  1. „W dziecięcym laboratorium
  • Określa swój nastrój
  • Słucha wiersza Anny Banaś Dziecięce eksperymenty
  • Tworzy siatkę wiedzy
  • Wykonuje eksperymenty wspólnie z Nauczycielem 
  • Doskonali znajomość kolorów
  • Odwzorowuje  proste kształty
  • Wie, jakie przedmioty przyciąga magnes
  • Wykonuje pracę plastyczną Kolorowy wulkan

 

  1. „Tak mija nam czas”.

- poznają pory roku,

- poznają dni tygodnia,

- dowiadują się, że są pory dnia,

- rozwijają umiejętność wypowiadania się,

- potrafią rozwiązywać zagadki i uważnie słuchać,

- obserwują porę roku i wysuwają wnioski z doświadczeń.

 

  1. „Kim są rodzice moich rodziców”?

-  potrafią wyrecytować krótki wierszyk z pamięci,

- biorą udział w inscenizacji na święto babci i dziadka,

- utrwalają umiejętność przeliczania elementów,

- doskonalą rzut do celu i łapanie piłki,

- potrafią posegregować przedmioty wg kryteriów.

 

  1. „Poznajemy kraj – Egipt”

- Przybliżenie kultury,

- poznanie podstawowych słówek

- budowanie i rozwijanie zainteresowań innymi krajami europejskimi,

  1. „Zwierzęta zimą”.

- potrafią wysłuchać opowiadania i próbują odpowiadać na pytania,

- utrwalają wiedzę  jak można  pomagać ptakom,

- rozwijają umiejętność przeliczania do 3,

- Poznają tropy wybranych zwierząt,

- uczestniczą w zabawach ruchowych ze śpiewem.

 

  1. „Fryzjer, weterynarz czy lekarz”?

- uczestniczą w zabawach orientacyjno – porządkowych,

- rozwijają pamięć i koncentracje układając puzzle,

- rozwijają percepcję słuchową i percepcję wzrokową,

- rozpoznają podstawowe zawody,

- potrafią dopasować różne przedmioty potrzebne do danego zawodu.

 

  1. „Odwiedziny Mikołaja”
  • Utrwala pojęcia : dużo, mało.
  • Utrwala nazwy kolorów
  • Zapoznaje się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym
  • Potrafi rozwiązać zagadkę o Mikołaju
  • Rozwija umiejętności przeliczania
  • Bierze udział w dyskusji na temat: Co to znaczy być dobrym człowiekiem ?
  • Poznaje tradycje związane z Mikołajem w Polsce i na świecie
  • Wykonuje pracę plastyczną Prezenty dla innych
  1. „Poznajemy Laponię-krainę Świętego Mikołaja ”
  • Przybliżenie kultury Finlandii
  • Zapoznanie się z bajką Muminki
  • Poznanie podstawowych słówek w języku fińskim
  • Poznanie krainy Świętego Mikołaja
  1. „ Magia świąt”
  • Dowiaduje się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
  • Poznaje tradycje świąteczne.
  • Udoskonala umiejętność przeliczania
  • Dekoruje przedszkolną choinkę
  • Rozwija umiejętność wypowiadania się
  • Wykonuje pracę plastyczną Wigilijny dzień
  • Dowiaduje się, w jaki sposób przesyłać sobie życzenia
  • Poznaje świąteczne potrawy
  1. „ Zabawki”
  • Rozwija umiejętności posługiwania się plasteliną
  • Bierze udział w zabawach integrujących grupę
  • Określa różnice między zabawkami z przeszłości, a tymi teraz
  • Utrwala pojęcia klasyfikowania poprzez udział w zabawach
  • Ćwiczy trafianie do celu
  • Wykonuje pracę plastyczną Zabawki z przyszłości
  • Bierze udział w zabawie sensorycznej

 

  1. „A deszcz pada i pada”
  • Poznaje pojęcia : dużo, mało.
  • Potrafi naśladować ruchy podane do piosenki.
  • Porównuje liczebności zbiorów.
  • Potrafi ułożyć pogodowy obrazek według instrukcji.
  • Wykonuje prace plastyczną Deszczowe kompozycje.
  • Kształtuje samodzielność w ubieraniu się.

 

  1. „ Co powinienem wiedzieć o Polsce”
  • Bierze udział w zabawach organizacyjno-porządkowych.
  • Dowiaduje się o istnieniu legend.
  • Poznaje herb Warszawy i symbole Polski.
  • Rozwija umiejętności przeliczania.
  • Rozwija mowę , odpowiada a pytania.

 

  1. „ Poznajemy kraj – Turcja”
  • Przybliżenie kultury tureckiej.
  • Poznanie budowli zamieszczonych na fotografiach.
  • Turcja jej smaki i kolory.
  • Poznanie tureckiej muzyki i wspólne zabawy.

 

  1. „ Zdrowie naszym skarbem”
  • Wie jaką rolę ma aktywność fizyczna w życiu człowieka.
  • Poznaje piramidę zdrowia.
  • Odróżnia pojęcia krótki, długi, najdłuższy.
  • Stwarza wspólnie kącik czystości.
  • Rozwija aktywność – muzyczno - ruchową

  1. „Jesień w sadzie, w ogrodzie”.
  • Potrafi wymienić owoce i warzywa.
  • Segreguje owoce ze względu na rodzaj.
  • Tworzy kącik przyrody.
  • Poznaje własną przestrzeń podczas opowieści ruchowej.
  • Porównuje liczebności zbiorów mniej, więcej.
  • Rozwija motorykę dużą poprzez wykonywanych ćwiczeń.

 

  1. „Zwierzęta jesienią”.
  • Różnicuje emocje na przyjemne i nieprzyjemne, nazywa stany w jakich się znajduje.
  • Odpowiada na proste pytania.
  • Potrafi powtórzyć tekst krótkiej piosenki.
  • Zapamiętuje układy elementów.
  • Wykonuje prace plastyczną.
  • Wie jak przyporządkować przedmioty do odpowiednich szarf według ustalonej reguły.

 

  1. „Moja rodzina i mój dom”.
  • Potrafi się skupić podczas opowiadania i odpowiedzieć na zadane pytania.
  • Powtarza krótkie rymowanki i uczy się na pamięć.
  • Potrafi określić swój nastrój smutek, złość, radość.
  • Umie przedstawić członków swojej rodziny.
  • Rozpoznaje podstawowe kształty.

 

  1. „Domowi ulubieńcy”.
  • Potrafi określić swój nastrój.
  • Bierze udział w zabawach orientacyjno-porządkowych.
  • Utrwala wiedzę na temat zwierząt , jakie potrzeby mają oraz dlaczego należy o nie dbać.
  • Poznaje zawód weterynarza.
  • Rozwija umiejętność przeliczania i segregowania.
  • Bierze udział w zabawie sensoryczno – plastycznej.
  • Dowiaduje się, czym jest schronisko dla zwierząt.

 

 

 

Ad1.

  • Poznanie kolegów „ Pierwszy dzień w przedszkolu”.
  • Przedstawianie się.
  • Poznanie zasad obowiązujących.
  • Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek.
  • Poznanie kącików zabaw.

Ad2.

  • Utrwalanie imion kolegów i koleżanek z grupy, oraz imion pań.
  • Udział w zabawach ze śpiewem, rytmiczne klaskanie.
  • Udział w zabawach integrujących grupę.
  • Poznanie nazw części ciała.
  • Poznają umiejętność formowania koła.
  • Poznają swoje zainteresowania.
  • Doświadczanie świata poprzez zmysły.
  • Wykonają pracę plastyczną.

Ad3.

  • Nauka piosenki Bezpieczne przejście.
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych.
  • Poznanie zasad układania rytmów.
  • Nauka udzielania pierwszej pomocy i zgłaszania jeśli się coś dzieje.
  • Poznają podstawowe znaki drogowe.

Ad4.

  • Poznają oznaki jesieni.
  • Różne zabawy listkami przy muzyce Cztery pory roku.
  • Odsłuchiwanie odgłosów jesieni.
  • Wykonają stworki z materiału plastycznego.
  • Wykonają prace plastyczną.