-
-
Lokalizacja
-
Kalendarium
Piątek, 2024-05-17
Imieniny: Brunony, Sławomira
Regulamin Rady Rodziców
Regulamin Rady Rodziców
Przedszkola nr 294 „Promyk Czerniakowa”
I. Postanowienia ogólne
§ 1
- Rada Rodziców, zwana dalej „Radą”, reprezentuje ogół rodziców wychowanków.
- Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu przedszkola i niniejszego regulaminu.
§ 2
- Rada liczy co najmniej czterech członków.
- Kadencja Rady trwa rok.
- W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.
- Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
§ 3
Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco- doradczy.
II. Wybory do Rady
§ 4
- Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
- Rodzice wychowanków danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie Radę Oddziałową.
- Rada Oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.
- Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice wychowanków danego oddziału. Jedno dziecko może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.
§ 5
Wybory Rad Oddziałowych przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady Oddziałowej.
§ 6
Wybory Rad Oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.
§ 7
- Rada Oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców przedszkola.
- Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu, przedstawiciela Rady Oddziałowej do Rady Rodziców przedszkola może wybierać ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków Rady Oddziałowej.
§ 8
- Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składu Rady i zwołanie pierwszego posiedzenia Rady należy do obowiązków Dyrektora.
- Pierwsze posiedzenie Rady powinno odbyć się nie później niż 21 dni od terminu wyborów.
III. Władze Rady
§ 9
Rada wybiera ze swojego grona przewodniczącego Rady, zastępcę przewodniczącego, sekretarza i skarbnika.
§ 10
Rada wybiera spośród siebie Komisję Rewizyjną. Komisja Rewizyjna liczy nie mniej niż trzy osoby. Komisja Rewizyjna wybiera spośród siebie przewodniczącego.
§ 11
- Przewodniczący Rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.
- Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie jej posiedzeń.
- Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.
§ 12
1. Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie:
- realizacji uchwał podejmowanych przez Radę Rodziców,
- gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
2. Rada Rodziców składa coroczne sprawozdania ogółowi rodziców wraz z wnioskami pokontrolnymi (na pierwszym zebraniu rodziców w nowym roku szkolnym po zakończeniu swojej kadencji ).
IV. Posiedzenia Rady
§ 13
- Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym harmonogramie, nie rzadziej niż raz na 2 miesiące.
- Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania 7-dniowego terminu.
- Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora, Rady Pedagogicznej .
§ 14
- Posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.
- W posiedzeniach Rady może brać udział, z głosem doradczym, Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
- Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.
§ 15
- Posiedzenia Rady są protokołowane.
- Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
V. Podejmowanie uchwał
§ 16
- Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
- W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
§ 17
Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
§ 18
Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.
VI. Prawa i obowiązki członków Rady
§ 19
1. Członkowie Rady mają prawo:
- Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno – wychowawczo - opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych.
- Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach przedszkola.
- Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.
2. Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach i pracach Rady.
VII. Fundusze Rady
§ 20
Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową placówki.
§ 21
Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie Rada w planie finansowym wydatków.
§ 22
Pisemne wnioski o środki z funduszu Rady mogą składać:
1) Dyrektor,
2) Rada Pedagogiczna,
§ 23
- Środkami zgromadzonymi z funduszu Rady Rodziców dysponuje Rada poprzez dwie upoważnione osoby: przewodniczącego i skarbnika.
- Rada Rodziców upoważnia dyrekcję przedszkola ( po wcześniejszym zasięgnięciu opinii Rady Rodziców) do wydatkowania środków finansowych Rady Rodziców wg potrzeb
§ 24
Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem zatwierdza skarbnik Rady.
VIII. Postanowienia końcowe
§ 25
Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.2016r.