dzieci 5 i 6 letnie

Ramowy rozkład dnia grupa dzieci 5 i 6 letnich

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.00–17.30

Część I – poranna

7.00 – 8.30

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Ewentualne  zajęcia rozwijające  zdolności dzieci.

8.15– 8.30

Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Zabawy rytmiczne.

8.30 – 8.50

Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

⏱8.50 – 9.00

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Część II – główna

9.00 – 10.00

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zabawy z językiem obcym nowożytnym.

10.00 –10.15

II Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

⏱10.15 –10.45

Zabawy swobodne w sali. Nawiązywanie kontaktów rówieśniczych, rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych. Zabawy konstrukcyjne, plastyczne.

⏱10.45 - 11.00

Przygotowanie do wyjścia na powietrze –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności).

⏱11.00 - 11.45

Zabawy w ogrodzie pod opieką i kierunkiem nauczyciela, zajęcia ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych.

11.45 – 12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu.

12.00 – 12.30

Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką, nożem). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

12.30 – 13.00

Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie zgodnie z warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej.

Część III – poobiednia

13.00 – 13.30 

Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci.

13.30 – 14.15

Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-‑stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. 

14.15–14.30

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Zabawa ruchowa.

14.30–14.50

Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.

14.50–17.30

Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zabawy samodzielne dzieci. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające potencjał dzieci, uwzględniające ich potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.