-
-
Lokalizacja
-
Kalendarium
Piątek, 2024-05-17
Imieniny: Brunony, Sławomira
Zamierzenia
GRUPA II - Pajacyki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Maj 2024
Temat: Puk, puk, to ja, sztuka.
- kształtowanie koncentracji uwagi;
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- rozwijanie kreatywności;
- uwrażliwianie na sztukę;
- poznanie zawodów związanych ze sztuką;
- poznanie monet i banknotów polskich;
Temat: W świecie zwierząt
- utrwalenie znajomości dni tygodnia;
- poznanie zwierząt zamieszkujących sawannę i dżunglę morza i oceany;
- doskonalenie umiejętności obserwacji;
- rozwijanie percepcji wzrokowej;
- poznanie pracy nurka;
- rozwiązywanie zagadek tekstowych.
Temat: Co w trawie piszczy?
- zapoznanie ze sposobami przystosowania się zwierząt do otoczenia;
- kształtowanie kompetencji emocjonalnych;
- poznanie mieszkańców łąki;
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- doskonalenie percepcji wzrokowej – dostrzeganie podobieństw i różnic;
- układanie rytmu, kodowania;
- poznanie zawodu pszczelarza.
Temat: Moja mama i mój tata.
- zagadki pantomimiczne;
- poznanie roli mamy i taty w rodzinie;
- kształtowanie umiejętności wypowiedzi na określony temat;
- wykonanie upominku dla rodziców;
- zabawy konstrukcyjne.
GRUPA II - Pajacyki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Kwiecień 2024
Temat: Wielkanoc.
- poznanie zapisu graficznego litery J
- rozwijanie percepcji słuchowej i koncentracji uwagi;
- poznanie tradycji wielkanocnych;
- rozwijanie umiejętności przeliczania;
- kształtowanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
Temat: Wiosna na wsi.
- poznanie zapisu graficznego litery F;
- zabawy z szacowaniem wagi przedmiotu;
- rozwijanie empatii;
- układanie historyjek obrazkowych;
- poznanie zwierząt mieszkających na wsi i pracy w gospodarstwie;
- rozwiązywanie zagadek słownych.
Temat: Dbamy o przyrodę.
- poznanie zapisu graficznego litery Ż;
- kształtowanie postawy proekologicznej;
- poznanie pojęć i symboli związanych z ekologią;
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
- układanie rytmów;
- rozwijanie kreatywności.
Temat: Polska – moja ojczyzna.
- poznanie zapisu graficznego litery H;
- kształtowanie postawy patriotycznej;
- poznanie legend o warszawie;
- poznanie świąt narodowych w maju;
- wykonanie eksperymentów związanych z mierzeniem.
GRUPA II - Pajacyki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Marzec 2024
Temat: Zwierzęta sprzed milionów lat
- poznanie zapisu graficznego litery Z
- poznanie różnych gatunków dinozaurów;
- odejmowanie na konkretach;
- poznanie zawodu paleontologa;
- kształtowanie umiejętności plastycznych;
- rozwijanie zasobu słownictwa;
Temat: Pogoda marcowa.
- poznanie zapisu graficznego litery U;
- zabawy dźwiękonaśladowcze;
- poznanie elementów niezbędnych do życia roślinom;
- poznanie i wyjaśnienie wybranych przysłów o wiośnie;
- rozwijanie umiejętności obserwacji;
- rozwiązywanie zagadek słownych.
Temat: Wiosno, ach to ty!
- poznanie zapisu graficznego litery C i cyfry 9;
- poznanie zwyczajów zwierząt wiosną;
- poznanie pracy ogrodnika i wybranych kwiatów wiosennych
- wiosenne porządki;
- utrwalenie umiejętności kodowania;
- poznanie etapów obiegu wody w przyrodzie.
Temat: Mamy różne charaktery.
- poznanie zapisu graficznego litery Ł;
- poszerzenie wiedzy o emocjach;
- poznanie pojęć dłuższy i krótszy;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- kształtowanie umiejętności pantomimy.
Ad 1.
- poznanie zapisu graficznego litery G
- rozwijanie zasobu słownictwa i wyobraźni;
- poznanie bajek dawnych i współczesnych;
- poznanie zapisu graficznego liczby 7, kształtowanie umiejętności przeliczania;
- poznanie sposobu powstawania książek;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
Ad 2.
- poznanie zapisu graficznego litery W;
- rozwijanie empatii;
- poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu;
- rozwijanie słuchu muzycznego;
- poznanie sportów zimowych, rozwijanie sprawności fizycznej
- eksperymenty ze śniegiem.
Ad 3.
- poznanie zapisu graficznego litery P i cyfry 8;
- poznanie elementów układu słonecznego;
- utrwalenie umiejętności tworzenia rymów;
- poznanie nazw pojazdów kosmicznych;
- utrwalenie umiejętności kodowania;
- wykonanie eksperymentu z grawitacją.
Ad 4.
- zdobywanie wiedzy na temat pracy w laboratorium;
- kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków;
- rozwijanie ciekawości dziecięcej i kreatywności;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie poczucia rytmu.
Ad 1.
- utrwalenie nazw i następstw pór roku;
- poznanie nazw dni tygodnia;
- poznanie zapisu graficznego litery S;
- poznanie różnych sposobów mierzenia czasu;
- tworzenie planu dnia;
- improwizacje ruchowe do muzyki klasycznej.
Ad 2.
- poznanie zapisu graficznego litery N i kolejnych cyfr;
- kształtowanie empatii wobec zwierząt;
- poznanie pojęcia dodawanie;
- wzbogacanie wiedzy o zachowaniu zwierząt zimą;
- doskonalenie umiejętności obserwacji przyrodniczych.
Ad 3.
- poznanie zapisu graficznego litery B;
- tworzenie drzewa genealogicznego i określanie zależności między członkami rodziny;
- świętowanie Dnia Babci i Dziadka;
- uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych;
- stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo;
- doskonalenie umiejętności analizy i syntezy.
- doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
Ad 4.
- prezentacja kilku wybranych zawodów wykonywanych przez rodziców;
- klasyfikowanie akcesoriów potrzebnych w wybranych zawodach;
- rozwijanie wyobraźni;
- rozwijanie sprawności fizycznej;
- rozwijanie poczucia rytmu.
Ad 1.
- kształtowanie empatii oraz umiejętności określania nastroju;
- poznanie zapisu graficznego litery L i kolejnych cyfr;
- rozwijanie orientacji przestrzennej;
- stosowanie liczebników porządkowych;
- kształtowanie umiejętności logicznego myślenia;
- porównywanie liczebności zbiorów.
Ad 2.
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i wiązania ich z porą roku;
- poznanie zapisu graficznego litery Y i utrwalenie cyfr;
- rozwijanie zasobu słownictwa i umiejętności tworzenia opisów;
- zabawy z muzyką o tematyce zimowej;
- doskonalenie umiejętności kodowania
Ad 3.
- poznanie zapisu graficznego litery R;
- poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
- wspólne śpiewanie kolęd - rozwijanie umiejętności wokalnych;
- poznanie wybranych faktów o Finlandii;
- omówienie wybranych atrakcji Fińskich;
- spotkanie ze św. Mikołajem - kształtowanie umiejętności konstruowania pytań.
Ad 4.
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat;
- rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych z różnym materiałem;
- zapobieganie pogłębianiu się wad postawy;
- kształtowanie umiejętności rymowania;
- rozbudzanie zainteresowań kulinarnych.
Ad 1.
- zapoznanie z etymologią słowa listopad;
- rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych;
- poznanie zapisu graficznego litery I i cyfr;
- wykonanie eksperymentów z powstawaniem deszczu;
- rozwijanie wrażliwości słuchowej;
- zabawy z elementami rywalizacji.
Ad 2.
- poznanie zapisu graficznego litery T i kolejnych cyfr;
- poznanie wybranych legend o Polsce;
- poznanie tradycyjnych polskich tańców i hymnu polskiego;
- kształtowanie umiejętności szacowania;
- rozwijanie kreatywności.
Ad 3.
- poznanie zapisu graficznego litery D;
- wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych i żywieniowych;
- utrwalenie poznanych figur geometrycznych;
- rozwijanie umiejętności wokalnych;
- poznanie pracy lekarza;
- poznanie praw i obowiązków dziecka.
Ad 4.
- poznanie zapisu graficznego litery K;
- poznanie dawnych i współczesnych urządzeń elektrycznych;
- klasyfikacja i wyznaczanie części wspólnych zbiorów;
- rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
- rozbudzanie zainteresowań kulinarnych.
Ad 1.
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania;
- rozwijanie słownictwa;
- poznanie zapisu graficznego litery O i cyfr;
- rozwijanie sprawności ruchowej;
- zabawy z elementami dramy;
- rozwijanie wrażliwości smakowej.
Ad 2.
- poznanie zapisu graficznego litery A i kolejnych cyfr;
- kształtowanie empatii;
- doskonalenie pamięci słuchowej
- doskonalenie umiejętności liczenia
- poznanie zachowań wybranych zwierząt jesienią;
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Ad 3.
- poznanie zapisu graficznego litery M;
- utrwalenie umiejętności kodowania;
- prowadzenie rozmów na temat członków rodziny;
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych;
- wzmacnianie napięcia w mięśniach
- omówienie zasad bezpieczeństwa w poszczególnych pomieszczeniach w domu.
Ad 4.
- poznanie zapisu graficznego litery E;
- poznanie sposobu prawidłowej opieki nad zwierzętami;
- budowanie empatii wobec zwierząt;
- zachęcanie do zabaw badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
- rozwiązywanie zagadek słuchowych o zwierzętach.
Ad 1.
- opracowanie kodeksu grupowego;
- kształtowanie postaw prospołecznych;
- rozwijanie umiejętności kodowania;
- wykonie układu ruchowego do piosenki;
- rozwijanie dużej motoryki;
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania zbiorów.
Ad 2.
- kształtowanie umiejętności dzielenia na sylaby i głoski;
- kształtowanie empatii;
- budowanie samoświadomości ciała i orientacji w przestrzeni;
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- zwracanie uwagi na stosowanie słów grzecznościowych;
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas zajęć plastycznych.
Ad 3.
- kształtowanie wrażliwości i pamięci słuchowej;
- utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się na ulicy;
- kształtowanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy;
- utrwalenie znajomości figur geometrycznych;
- kształtowanie prawidłowej postawy ciała.
Ad 4.
- rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- budowanie coraz bardziej rozwiniętych zdań;
- pobudzanie kreatywności poprzez wykonanie pracy plastycznej;
- zachęcanie do zabaw badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
- rozróżnianie zdań fałszywych od prawdziwych.