dzieci 3 i 4 letnie

Ramowy rozkład dnia– grupa dzieci 3 i 4 letnich

Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 7.00–17.30

Część I – poranna

7.00 – 8.30

Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy w kącikach tematycznych wg inwencji dzieci, zabawy ze śpiewem; prace porządkowe. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym.

8.15 – 8.30

Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.

8.30 – 9.00

Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.

Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Samodzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela.

Część II – główna

9.00– 9.30

Realizacja zajęć edukacyjnych z całą grupą w oparciu o podstawę programową zgodnie z tematyką zawartą w planach miesięcznych pracy.

⏱9.30– 10.00

Zabawy swobodne w sali. Nawiązywanie kontaktów rówieśniczych, rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych. Zabawy konstrukcyjne, plastyczne.

10.00 - 10.15 

II Śniadanie  – nauka kulturalnego spożywania posiłków.

10.15 – 10.30

Przygotowanie do wyjścia na powietrze –– czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – wdrażanie do samodzielności). 

10.30 - 11.30

Zabawy w ogrodzie pod opieką i kierunkiem nauczyciela, zajęcia ruchowe zorganizowane przez nauczyciela, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola.

11.30 – 11.45

Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. Wspieranie samodzielnych działań dziecka i zachowań prozdrowotnych.

11.45 – 12.00

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe.

12.00 – 12.30

Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.

Część III – poobiednia

12.30 – 12.50

Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu.

12.50 – 14.20

Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.

14.20 – 14.45

Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. Zabawa ruchowa

14.45  – 15.00

Podwieczorek – nauka kulturalnego spożywania posiłków.

15.00 – 17.30

 Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczycielki rozwijające potencjał dzieci, uwzględniające ich potrzeby, zainteresowania i uzdolnienia. Praca indywidualna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.