Zamierzenia

GRUPA II - Pajacyki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Maj 2024

Temat: Puk, puk, to ja, sztuka.

  • kształtowanie koncentracji uwagi;
  • rozwijanie percepcji słuchowej;
  • rozwijanie kreatywności;
  • uwrażliwianie na sztukę;
  • poznanie zawodów związanych ze sztuką;
  • poznanie monet i banknotów polskich;

 

Temat: W świecie zwierząt

  • utrwalenie znajomości dni tygodnia;
  • poznanie zwierząt zamieszkujących sawannę i dżunglę morza i oceany;
  • doskonalenie umiejętności obserwacji;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej;
  • poznanie pracy nurka;
  • rozwiązywanie zagadek tekstowych.

 

Temat: Co w trawie piszczy?

  • zapoznanie ze sposobami przystosowania się zwierząt do otoczenia;
  • kształtowanie kompetencji emocjonalnych;
  • poznanie mieszkańców łąki;
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej – dostrzeganie podobieństw i różnic;
  • układanie rytmu, kodowania;
  • poznanie zawodu pszczelarza.

 

Temat: Moja mama i mój tata.

  • zagadki pantomimiczne;
  • poznanie roli mamy i taty w rodzinie;
  • kształtowanie umiejętności wypowiedzi na określony temat;
  • wykonanie upominku dla rodziców;
  • zabawy konstrukcyjne.

 

GRUPA II - Pajacyki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Kwiecień 2024

Temat: Wielkanoc.

  • poznanie zapisu graficznego litery J
  • rozwijanie percepcji słuchowej i koncentracji uwagi;
  • poznanie tradycji wielkanocnych;
  • rozwijanie umiejętności przeliczania;
  • kształtowanie umiejętności plastycznych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;

 

Temat: Wiosna na wsi.

  • poznanie zapisu graficznego litery F;
  • zabawy z szacowaniem wagi przedmiotu;
  • rozwijanie empatii;
  • układanie historyjek obrazkowych;
  • poznanie zwierząt mieszkających na wsi i pracy w gospodarstwie;
  • rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Temat: Dbamy o przyrodę.

  • poznanie zapisu graficznego litery Ż;
  • kształtowanie postawy proekologicznej;
  • poznanie pojęć i symboli związanych z ekologią;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • układanie rytmów;
  • rozwijanie kreatywności.

 

Temat: Polska – moja ojczyzna.

  • poznanie zapisu graficznego litery H;
  • kształtowanie postawy patriotycznej;
  • poznanie legend o warszawie;
  • poznanie świąt narodowych w maju;
  • wykonanie eksperymentów związanych z mierzeniem.

 

GRUPA II - Pajacyki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Marzec 2024

Temat: Zwierzęta sprzed milionów lat

  • poznanie zapisu graficznego litery Z
  • poznanie różnych gatunków dinozaurów;
  • odejmowanie na konkretach;
  • poznanie zawodu paleontologa;
  • kształtowanie umiejętności plastycznych;
  • rozwijanie zasobu słownictwa;

 

Temat: Pogoda marcowa.

  • poznanie zapisu graficznego litery U;
  • zabawy dźwiękonaśladowcze;
  • poznanie elementów niezbędnych do życia roślinom;
  • poznanie i wyjaśnienie wybranych przysłów o wiośnie;
  • rozwijanie umiejętności obserwacji;
  • rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Temat: Wiosno, ach to ty!

  • poznanie zapisu graficznego litery C i cyfry 9;
  • poznanie zwyczajów zwierząt wiosną;
  • poznanie pracy ogrodnika i wybranych kwiatów wiosennych
  • wiosenne porządki;
  • utrwalenie umiejętności kodowania;
  • poznanie etapów obiegu wody w przyrodzie.

 

Temat: Mamy różne charaktery.

  • poznanie zapisu graficznego litery Ł;
  • poszerzenie wiedzy o emocjach;
  • poznanie pojęć dłuższy i krótszy;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • kształtowanie umiejętności pantomimy.

 

Ad 1.

  • poznanie zapisu graficznego litery G
  • rozwijanie zasobu słownictwa i wyobraźni;
  • poznanie bajek dawnych i współczesnych;
  • poznanie zapisu graficznego liczby 7, kształtowanie umiejętności przeliczania;
  • poznanie sposobu powstawania książek;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;

Ad 2.

  • poznanie zapisu graficznego litery W;
  • rozwijanie empatii;
  • poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu;
  • rozwijanie słuchu muzycznego;
  • poznanie sportów zimowych, rozwijanie sprawności fizycznej
  • eksperymenty ze śniegiem.

Ad 3.

  • poznanie zapisu graficznego litery P i cyfry 8;
  • poznanie elementów układu słonecznego;
  • utrwalenie umiejętności tworzenia rymów;
  • poznanie nazw pojazdów kosmicznych;
  • utrwalenie umiejętności kodowania;
  • wykonanie eksperymentu z grawitacją.

Ad 4.

  • zdobywanie wiedzy na temat pracy w laboratorium;
  • kształtowanie umiejętności prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków;
  • rozwijanie ciekawości dziecięcej i kreatywności;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie poczucia rytmu.

Ad 1.

  • utrwalenie nazw i następstw pór roku;
  • poznanie nazw dni tygodnia;
  • poznanie zapisu graficznego litery S;
  • poznanie różnych sposobów mierzenia czasu;
  • tworzenie planu dnia;
  • improwizacje ruchowe do muzyki klasycznej.

Ad 2.

  • poznanie zapisu graficznego litery N i kolejnych cyfr;
  • kształtowanie empatii wobec zwierząt;
  • poznanie pojęcia dodawanie;
  • wzbogacanie wiedzy o zachowaniu zwierząt zimą;
  • doskonalenie umiejętności obserwacji przyrodniczych.

Ad 3.

  • poznanie zapisu graficznego litery B;
  • tworzenie drzewa genealogicznego i określanie zależności między członkami rodziny;
  • świętowanie Dnia Babci i Dziadka;
  • uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych;
  • stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo;
  • doskonalenie umiejętności analizy i syntezy.
  • doskonalenie umiejętności komunikacyjnych

Ad 4.

  • prezentacja kilku wybranych zawodów wykonywanych przez rodziców;
  • klasyfikowanie akcesoriów potrzebnych w wybranych zawodach;
  • rozwijanie wyobraźni;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie poczucia rytmu.

 

Ad 1.

  • kształtowanie empatii oraz umiejętności określania nastroju;
  • poznanie zapisu graficznego litery L i kolejnych cyfr;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • stosowanie liczebników porządkowych;
  • kształtowanie umiejętności logicznego myślenia;
  • porównywanie liczebności zbiorów.

Ad 2.

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i wiązania ich z porą roku;
  • poznanie zapisu graficznego litery Y i utrwalenie cyfr;
  • rozwijanie zasobu słownictwa i umiejętności tworzenia opisów;
  • zabawy z muzyką o tematyce zimowej;
  • doskonalenie umiejętności kodowania

Ad 3.

  • poznanie zapisu graficznego litery R;
  • poznanie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia;
  • wspólne śpiewanie kolęd - rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • poznanie wybranych faktów o Finlandii;
  • omówienie wybranych atrakcji Fińskich;
  • spotkanie ze św. Mikołajem - kształtowanie umiejętności konstruowania pytań.

Ad 4.

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na wskazany temat;
  • rozwijanie kreatywności podczas prac plastycznych z różnym materiałem;
  • zapobieganie pogłębianiu się wad postawy;
  • kształtowanie umiejętności rymowania;
  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych.

 

Ad 1.

  • zapoznanie z etymologią słowa listopad;
  • rozwijanie logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych;
  • poznanie zapisu graficznego litery I i cyfr;
  • wykonanie eksperymentów z powstawaniem deszczu;
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej;
  • zabawy z elementami rywalizacji.

 

Ad 2.

  • poznanie zapisu graficznego litery T i kolejnych cyfr;
  • poznanie wybranych legend o Polsce;
  • poznanie tradycyjnych polskich tańców i hymnu polskiego;
  • kształtowanie umiejętności szacowania;
  • rozwijanie kreatywności.

 

Ad 3.

  • poznanie zapisu graficznego litery D;
  • wyrabianie zdrowych nawyków ruchowych i żywieniowych;
  • utrwalenie poznanych figur geometrycznych;
  • rozwijanie umiejętności wokalnych;
  • poznanie pracy lekarza;
  • poznanie praw i obowiązków dziecka.

 

Ad 4.

  • poznanie zapisu graficznego litery K;
  • poznanie dawnych i współczesnych urządzeń elektrycznych;
  • klasyfikacja i wyznaczanie części wspólnych zbiorów;
  • rozbudzanie zainteresowania muzyką i tańcem
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała;
  • rozbudzanie zainteresowań kulinarnych.

 

 

Ad 1.

  • kształtowanie umiejętności klasyfikowania;
  • rozwijanie słownictwa;
  • poznanie zapisu graficznego litery O i cyfr;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • zabawy z elementami dramy;
  • rozwijanie wrażliwości smakowej.

 

Ad 2.

  • poznanie zapisu graficznego litery A i kolejnych cyfr;
  • kształtowanie empatii;
  • doskonalenie pamięci słuchowej
  • doskonalenie umiejętności liczenia
  • poznanie zachowań wybranych zwierząt jesienią;
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

Ad 3.

  • poznanie zapisu graficznego litery M;
  • utrwalenie umiejętności kodowania;
  • prowadzenie rozmów na temat członków rodziny;
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych;
  • wzmacnianie napięcia w mięśniach
  • omówienie zasad bezpieczeństwa w poszczególnych pomieszczeniach w domu.

 

Ad 4.

  • poznanie zapisu graficznego litery E;
  • poznanie sposobu prawidłowej opieki nad zwierzętami;
  • budowanie empatii wobec zwierząt;
  • zachęcanie do zabaw badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
  • rozwiązywanie zagadek słuchowych o zwierzętach.

 

Ad 1.

  • opracowanie kodeksu grupowego;
  • kształtowanie postaw prospołecznych;
  • rozwijanie umiejętności kodowania;
  • wykonie układu ruchowego do piosenki;
  • rozwijanie dużej motoryki;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania zbiorów.

 

Ad 2.

  • kształtowanie umiejętności dzielenia na sylaby i głoski;
  • kształtowanie empatii;
  • budowanie samoświadomości ciała i orientacji w przestrzeni;
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • zwracanie uwagi na stosowanie słów grzecznościowych;
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności podczas zajęć plastycznych.

 

Ad 3.

  • kształtowanie wrażliwości i pamięci słuchowej;
  • utrwalenie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się na ulicy;
  • kształtowanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy;
  • utrwalenie znajomości figur geometrycznych;
  • kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

 

Ad 4.

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • budowanie coraz bardziej rozwiniętych zdań;
  • pobudzanie kreatywności poprzez wykonanie pracy plastycznej;
  • zachęcanie do zabaw badawczych z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
  • rozróżnianie zdań fałszywych od prawdziwych.