Zamierzenia

GRUPA III- Biedronki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Maj 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
  2. Czyim domem jest łąka?
  3. Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
  4. Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

 

Ad. 1

  • Zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
  • Poznanie wybranych atrakcji turystycznych Europy
  • Zapoznanie z wybranymi zabytkami Europy

Ad.2

  • Poszerzanie wiedzy przyrodniczej
  • Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń
  • Poszerzanie wiedzy o roślinach i zwierzętach
  • Zapoznanie z wybranymi roślinami rosnącymi na łące

Ad.3

  • Wypowiadanie się na temat rodziny
  • Wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie melodii piosenki
  • Dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny
  • Rozwijanie słuchy fonematycznego

Ad.4

  • Zapoznanie z pojęciem słowa przyjaźń
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały

 

 

GRUPA III- Biedronki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Kwiecień 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. O czym marzą zwierzęta?
  2. Kto obroni słonia?
  3. Jak być eko?
  4. Kto wymyślił naszą flagę?

 

Ad. 1

  • Odkrywanie litery W- budzenie zainteresowań literami
  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi
  • Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
  • Wykonywanie projektu wg własnego pomysłu

Ad.2

  • Odkrywanie litery H- budzenie zainteresowań literami
  • Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
  • Rozwijanie umiejętności szeregowania
  • Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy
  • Poznanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki
  • Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt

Ad.3

  • Odkrywanie litery Z – rozwijanie zainteresowań literami
  • Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
  • Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości
  • Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni
  • Rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę

Ad.4

  • Odkrywanie litery Ż- budzenie zainteresowań literami
  • Rozwijanie postawy patriotycznej
  • Poznanie stolicy Polski i terminu stolica
  • Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi
  • Zapoznanie ze wspólnotą państw – Unią Europejską

 

 

GRUPA III- Biedronki

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

Marzec 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  2. Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
  3. Z czego to jest zrobione?
  4. Jakie wzory i kolory lubią pisanki?

 

Ad. 1

  • Odkrywanie litery N- budzenie zainteresowań literami
  • Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla przedwiośnia
  • Odkrywanie prezentowania prognozy pogody
  • Zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpania wody przez żywe organizmy

Ad.2

  • Odkrywanie litery F– rozwijanie zainteresowań literami
  • Rozwijanie orientacji w przestrzeni
  • Poznanie wybranych ptaków wędrownych
  • Zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych

Ad.3

  • Odkrywanie litery G– rozwijanie zainteresowań literami
  • Poznanie sposobu otrzymywania sera
  • Poznanie pochodzenia wełny
  • Poznanie sposobu otrzymywania papieru

Ad.4

  • Odkrywanie litery Ł– rozwijanie zainteresowań literami
  • Przeliczanie i dodawanie w zakresie 10
  • Poznanie zwyczajów wielkanocnych
  • Rozwijanie umiejętności śpiewu połączonego z grą na instrumencie

 

Ad. 1

  • Odkrywanie litery C- budzenie zainteresowań literami
  • Zapoznanie z wybranymi zawodami
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych
  • Dostrzeganie zmian technologicznych

Ad.2

  • Odkrywanie litery P – budzenie zainteresowań literami
  • Poznanie pojęć: autor, ilustrator, tłumacz
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
  • Popularyzowanie czytelnictwa

Ad.3

  • Odkrywanie litery R- budzenie zainteresowań literami
  • Wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego dłuższego tekstu
  • Budzenie zainteresowań teatrem
  • Ćwiczenia umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy
  • Poznanie wybranych instrumentów orkiestrowych

Ad.4

  • Rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów
  • Zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi
  • Ćwiczenia umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych

 

Ad. 1

  • Odkrywanie litery U- budzenie zainteresowań literami
  • Poznanie narzędzi służących do pomiaru czasu
  • Zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy
  • Budzenie zainteresowań w eksperymentach zapachowych

Ad.2

  • Poznanie nazw ptaków zimujących w Polsce
  • Odkrywanie litery J- budzenie zainteresowań literami
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8
  • Poznanie sposobu odżywiania się ptaków
  • Poznanie zawodu leśniczego

Ad.3

  • Odkrywanie litery Y– rozwijanie zainteresowań literami
  • Wzbudzenie szacunku do osób starszych
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9
  • Rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu

Ad.4

  • Doskonalenie umiejętności przeliczania
  • Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni w rytmie muzyki
  • Poznanie wybranych właściwości cukru
  • Rozwijanie umiejętności plastycznych

Ad. 1

  • Odkrywanie litery E- budzenie zainteresowań literami
  • Poznanie postaci Świętego Mikołaja
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7
  • Poznanie tradycji mikołajkowych

Ad.2

  • Odkrywanie litery S- budzenie zainteresowań literami
  • Utrwalenie nazw tygodni i pór roku
  • Poznanie oznak zimy
  • Poznanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych

Ad.3

  • Odkrywanie litery B – rozwijanie zainteresowań literami
  • Utrwalenie zapisu cyfrowego liczb 0-7
  • Doskonalenie umiejętności składania życzeń
  • Poznanie wybranych tradycji bożonarodzeniowych

Ad.4

  • Zapoznanie z ogniem jako żywiołem i jego rolą w życiu człowieka
  • Zapoznanie z wodą, powietrzem, ziemią jako żywiołem i ich rolą w życiu człowieka
  • Słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na jego temat
  • Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały

 

Ad.1

  • Odkrywanie litery T- budzenie zainteresowań literami
  • Rozwijanie wiedzy na temat rodziny
  • Poszerzanie wiedzy na temat jednej z figur geometrycznych -trójkąta
  • Budzenie zainteresowań konstrukcyjnych i technicznych

Ad.2

  • Odkrywanie litery I- budzenie zainteresowań literami
  • Rozwijanie wiedzy na temat Polski – legenda o Lechu, Czechu i Rusie
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5
  • Rozwijanie wiedzy na temat walorów geograficznych Polski

Ad.3

  • Odkrywanie litery D – rozwijanie zainteresowań literami
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0
  • Nauka wybranych figur tańca polskiego
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i ruchowej

Ad.4

  • Odkrywanie litery K – budzenie zainteresowań literami
  • Rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6
  • Rozwijanie wiedzy na temat naszej planety Ziemi ( poznawanie wybranych ciał niebieskich)

 

 

Ad. 1

-kształtowanie nawyków prozdrowotnych

-budzenie zainteresowań literami

-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 1

-poznanie zwodu lekarza

Ad. 2

-poznanie roli nauczyciela

-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 2

-rozwijanie umiejętności wokalnych

-poznanie znaczenia związku frazeologicznego

Ad.3

-kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubrań do pogody

-poznanie litery O w toku zabaw

-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3

-rozwijanie kompetencji emocjonalnych

Ad.4

-pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach jesieni

-zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym-parkiem

-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie 4

-zapoznanie z literą M w toku zabaw

-zapoznanie zapisu cyfrowego liczby 4

 

 

Ad. 1

-poznanie pomieszczeń przedszkola

-zapoznanie z salą przedszkolną, miejscami przechowywania swoich rzeczy

-kształtowanie umiejętności wypowiedzi na dany temat

-wdrażanie do podporządkowania się regułom obowiązującym w grupie

-wyrabianie poczucia odpowiedzialności wobec siebie i innych

Ad. 2

-poznanie zasad ruchu drogowego

-rozpoznawanie pasów i sygnalizacji świetlnej

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy- wielkości

-zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi

Ad.3

-poznanie części ciała

-rozwijanie integracji emocjonalnej

-dążenie do zrozumienia własnej indywidualności

Ad.4

-pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach jesieni

-zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym-parkiem

-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie 6

-poznanie przedstawicieli grzybów jadalnych i trujących