-
-
Lokalizacja
-
Kalendarium
Piątek, 2024-05-17
Imieniny: Brunony, Sławomira
Zamierzenia
GRUPA III- Biedronki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Maj 2024
Tematyka kompleksowa:
- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- Czyim domem jest łąka?
- Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Ad. 1
- Zapoznanie z miejscami użyteczności publicznej
- Rozwijanie koordynacji słuchowo- ruchowej
- Poznanie wybranych atrakcji turystycznych Europy
- Zapoznanie z wybranymi zabytkami Europy
Ad.2
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej
- Doskonalenie umiejętności wykonywania obliczeń
- Poszerzanie wiedzy o roślinach i zwierzętach
- Zapoznanie z wybranymi roślinami rosnącymi na łące
Ad.3
- Wypowiadanie się na temat rodziny
- Wyrabianie umiejętności poruszania się w rytmie melodii piosenki
- Dostrzeganie podobieństw między członkami rodziny
- Rozwijanie słuchy fonematycznego
Ad.4
- Zapoznanie z pojęciem słowa przyjaźń
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania i szeregowania
- Kształtowanie postawy szacunku wobec niepełnosprawności
- Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały
GRUPA III- Biedronki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Kwiecień 2024
Tematyka kompleksowa:
- O czym marzą zwierzęta?
- Kto obroni słonia?
- Jak być eko?
- Kto wymyślił naszą flagę?
Ad. 1
- Odkrywanie litery W- budzenie zainteresowań literami
- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi
- Poznanie zwierząt mieszkających w różnych warstwach lasu
- Wykonywanie projektu wg własnego pomysłu
Ad.2
- Odkrywanie litery H- budzenie zainteresowań literami
- Zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt
- Rozwijanie umiejętności szeregowania
- Rozwijanie estetyki ruchu i prawidłowej postawy
- Poznanie pojęć: ssaki, owady, gady, płazy, ptaki
- Odkrywanie znaczenia kolorów w świecie zwierząt
Ad.3
- Odkrywanie litery Z – rozwijanie zainteresowań literami
- Zapoznanie z zasadami segregowania odpadów
- Zapoznanie ze sposobami mierzenia długości
- Rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni
- Rozwijanie poczucia współodpowiedzialności za przyrodę
Ad.4
- Odkrywanie litery Ż- budzenie zainteresowań literami
- Rozwijanie postawy patriotycznej
- Poznanie stolicy Polski i terminu stolica
- Zapoznanie z polskimi symbolami narodowymi
- Zapoznanie ze wspólnotą państw – Unią Europejską
GRUPA III- Biedronki
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE
Marzec 2024
Tematyka kompleksowa:
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
Ad. 1
- Odkrywanie litery N- budzenie zainteresowań literami
- Zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi charakterystycznymi dla przedwiośnia
- Odkrywanie prezentowania prognozy pogody
- Zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz z korzyścią czerpania wody przez żywe organizmy
Ad.2
- Odkrywanie litery F– rozwijanie zainteresowań literami
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni
- Poznanie wybranych ptaków wędrownych
- Zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych
Ad.3
- Odkrywanie litery G– rozwijanie zainteresowań literami
- Poznanie sposobu otrzymywania sera
- Poznanie pochodzenia wełny
- Poznanie sposobu otrzymywania papieru
Ad.4
- Odkrywanie litery Ł– rozwijanie zainteresowań literami
- Przeliczanie i dodawanie w zakresie 10
- Poznanie zwyczajów wielkanocnych
- Rozwijanie umiejętności śpiewu połączonego z grą na instrumencie
Ad. 1
- Odkrywanie litery C- budzenie zainteresowań literami
- Zapoznanie z wybranymi zawodami
- Doskonalenie umiejętności matematycznych
- Dostrzeganie zmian technologicznych
Ad.2
- Odkrywanie litery P – budzenie zainteresowań literami
- Poznanie pojęć: autor, ilustrator, tłumacz
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10
- Popularyzowanie czytelnictwa
Ad.3
- Odkrywanie litery R- budzenie zainteresowań literami
- Wypowiadanie się na podstawie wysłuchanego dłuższego tekstu
- Budzenie zainteresowań teatrem
- Ćwiczenia umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy
- Poznanie wybranych instrumentów orkiestrowych
Ad.4
- Rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów
- Zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi
- Ćwiczenia umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu
- Rozwijanie umiejętności plastycznych
Ad. 1
- Odkrywanie litery U- budzenie zainteresowań literami
- Poznanie narzędzi służących do pomiaru czasu
- Zapoznanie z naprzemiennym rytmem dnia i nocy
- Budzenie zainteresowań w eksperymentach zapachowych
Ad.2
- Poznanie nazw ptaków zimujących w Polsce
- Odkrywanie litery J- budzenie zainteresowań literami
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8
- Poznanie sposobu odżywiania się ptaków
- Poznanie zawodu leśniczego
Ad.3
- Odkrywanie litery Y– rozwijanie zainteresowań literami
- Wzbudzenie szacunku do osób starszych
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9
- Rozwijanie ekspresji ruchowej i słownej poprzez łączenie śpiewu z elementem ruchu
Ad.4
- Doskonalenie umiejętności przeliczania
- Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni w rytmie muzyki
- Poznanie wybranych właściwości cukru
- Rozwijanie umiejętności plastycznych
Ad. 1
- Odkrywanie litery E- budzenie zainteresowań literami
- Poznanie postaci Świętego Mikołaja
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7
- Poznanie tradycji mikołajkowych
Ad.2
- Odkrywanie litery S- budzenie zainteresowań literami
- Utrwalenie nazw tygodni i pór roku
- Poznanie oznak zimy
- Poznanie wybranych zimowych dyscyplin sportowych
Ad.3
- Odkrywanie litery B – rozwijanie zainteresowań literami
- Utrwalenie zapisu cyfrowego liczb 0-7
- Doskonalenie umiejętności składania życzeń
- Poznanie wybranych tradycji bożonarodzeniowych
Ad.4
- Zapoznanie z ogniem jako żywiołem i jego rolą w życiu człowieka
- Zapoznanie z wodą, powietrzem, ziemią jako żywiołem i ich rolą w życiu człowieka
- Słuchanie opowiadań i wypowiadanie się na jego temat
- Rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały
Ad.1
- Odkrywanie litery T- budzenie zainteresowań literami
- Rozwijanie wiedzy na temat rodziny
- Poszerzanie wiedzy na temat jednej z figur geometrycznych -trójkąta
- Budzenie zainteresowań konstrukcyjnych i technicznych
Ad.2
- Odkrywanie litery I- budzenie zainteresowań literami
- Rozwijanie wiedzy na temat Polski – legenda o Lechu, Czechu i Rusie
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5
- Rozwijanie wiedzy na temat walorów geograficznych Polski
Ad.3
- Odkrywanie litery D – rozwijanie zainteresowań literami
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0
- Nauka wybranych figur tańca polskiego
- Rozwijanie sprawności fizycznej i ruchowej
Ad.4
- Odkrywanie litery K – budzenie zainteresowań literami
- Rozwijanie wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej
- Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6
- Rozwijanie wiedzy na temat naszej planety Ziemi ( poznawanie wybranych ciał niebieskich)
Ad. 1
-kształtowanie nawyków prozdrowotnych
-budzenie zainteresowań literami
-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 1
-poznanie zwodu lekarza
Ad. 2
-poznanie roli nauczyciela
-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 2
-rozwijanie umiejętności wokalnych
-poznanie znaczenia związku frazeologicznego
Ad.3
-kształtowanie umiejętności właściwego doboru ubrań do pogody
-poznanie litery O w toku zabaw
-odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3
-rozwijanie kompetencji emocjonalnych
Ad.4
-pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach jesieni
-zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym-parkiem
-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie 4
-zapoznanie z literą M w toku zabaw
-zapoznanie zapisu cyfrowego liczby 4
Ad. 1
-poznanie pomieszczeń przedszkola
-zapoznanie z salą przedszkolną, miejscami przechowywania swoich rzeczy
-kształtowanie umiejętności wypowiedzi na dany temat
-wdrażanie do podporządkowania się regułom obowiązującym w grupie
-wyrabianie poczucia odpowiedzialności wobec siebie i innych
Ad. 2
-poznanie zasad ruchu drogowego
-rozpoznawanie pasów i sygnalizacji świetlnej
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy- wielkości
-zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi
Ad.3
-poznanie części ciała
-rozwijanie integracji emocjonalnej
-dążenie do zrozumienia własnej indywidualności
Ad.4
-pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach jesieni
-zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym-parkiem
-rozwijanie umiejętności liczenia z zastosowaniem liczebników głównych i liczebników porządkowych w zakresie 6
-poznanie przedstawicieli grzybów jadalnych i trujących